2023. szeptember 27.

Bekeményít a YouTube a reklámblokkolókkal szemben

Új fordulat a YouTube hirdetésblokkolók elleni háborújában, 3 videó után fizetni kell vagy hirdetéseket nézni.

Ha valaki régóta használja az internetet, az nagy eséllyel a reklámblokkolókkal is találkozott már, ám ami a videós platformot illeti úgy tűnik, a vállalat fokozza a reklámblokkolók elleni keresztes hadjáratát, amit először a Reddit felhasználói szúrtak ki. Az r/youtube subreddit egyik tagja egy képernyőfotót tett közzé egy felugró üzenetről, amelyet a Google tulajdonában lévő platform mostantól megjelenít, és amely korlátozza a felhasználót, hogy csak három videót nézhet meg ingyen, reklámok nélkül.

Ezt követően a felhasználónak vagy prémium előfizetést kell fizetnie, vagy engedélyeznie kell a hirdetéseket.

Ez egy hónappal azután történt, hogy a YouTube elismerte, hogy új módszereket tesztel a reklámblokkolók blokkolására. Májusban egyes felhasználók arról számoltak be, hogy hasonló felugró ablakot láttak, amely nyersen azt mondta, hogy "a reklámblokkolók nem engedélyezettek", és megakadályozta őket abban, hogy bármilyen tartalmat nézzenek, és kész.

Most úgy tűnik, hogy a vállalt egy kicsit enyhített az álláspontján, és úgy döntött, hogy három videó elég csali ahhoz, hogy a nem fizető felhasználókat is becsalogassa a prémium programjába.

A legutóbbi fenyegetéshez hasonlóan ez a teszt is nagyon korlátozottnak tűnik, és nem sok felhasználó látja a felugró ablakot. De ha valami, akkor ez azt mutatja, hogy a YouTube nem adja fel, hogy így vagy úgy, de rávegye a felhasználókat a reklámblokkoló kikapcsolására.

YouTube

Azonban biztosak lehetünk abban, hogy ahogy a cég úgy, a reklámblokkolók fejlesztői sem fognak tétlenül ülni, hanem megpróbálnak majd olyan megoldásokat kitalálni, amelyekkel kikerülhetik a YouTube felismerését.

 

Kapcsolódó tartalmaink:

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram