A Diablo sorozat negyedik tagja előző héten végre hivatalosan is megjelent a játékosok számára.
Több, mint 10 évet kellett várni az új Diablo megjelenésére, ugyanis az előző rész 2012 május 15-én látott napvilágot. A Blizzard Entertainment életének egyik legfontosabb alappillére a sorozat, és a cég történetének legfontosabb játéka lehet a Diablo IV.
Régebben alapvetésnek számított, hogy egy Blizzard-os játék az csak és kizárólag a legfelsőbb kategóriába tartozhat. Ilyenek voltak például a World of Warcraft, a StarCraft, vagy épp a jelenleg említett sorozat korábbi részei. Ez a tény sajnos az utóbbi években meginogni látszott, a rajongók által táplált bizalom csökkent. Hatalmas szüksége volt a fejlesztőcégnek erre a győzelemre annak érdekében, hogy továbbra is életben tudjanak maradni.
A Diablo egyértelműen elnyerte a játékosok és a kritikusok tetszését, és a Blizzard leggyorsabban fogyó játéka az elmúlt hét számait nézve.
Maga a fejlesztés egyáltalán nem volt akadályoktól mentes. Anno 2019-ben a BlizzConon jelentették be először hivatalosan a Diablo legújabb részét. Ekkor még Luis Barriga ült a rendezői székben, game designerként pedig Jesse McGree felügyelte a munkálatokat. Két évvel később jött az Activision Blizzard elleni óriási per és botrány, ami a két említett személy távozásával folytatódott. Ezek miatt az események miatt az eredetileg tervezett 2022-es megjelenést nem lehetett kivitelezni, ezért csúszott egy évet az egész projekt.
Mivel állunk szemben, ha letöltjük a játékot?
"Gyakorlatilag az első kedvcsinálók óta tudjuk, hogy most először nem maga Diablo lesz az aktuális ellenfelünk, hanem Mephisto lánya, Lilith. Lilith egy érdekes karakter a Diablo lore-ban, elvégre anno ő teremtette meg a széria világát, Sanctuaryt, és egy renegát arkangyallal, Inariusszal is összeszűrte a levet, kettejük nászából születtek meg az első nephalemek, az emberek elődei."
- írja a Gamestar.
A képekből és az előzetesekből sejteni lehetett, hogy a sorozat írói komoly feladatot kaptak és valami jó kis csavaros storyra számíthatunk, ha nekiindulunk a kalandozásnak. Olyannyira jól sikerült nekik ezt kivitelezni, hogy szinte esélytelen, hogy bárki átnyomkodja a párbeszédeket, hiszen gyakorlatilag annyira menő lett, mintha egy sorozatot néznénk az átkötőrészekben. Emellett több száz mellékküldetést is kapunk, amelyek egymással összefonódnak, szóval nem egy egyszerű story ez.
Kevésbé lesz random a map
Az egyik legfontosabb változás az, hogy a nagy közös világ totálisan fix és csak a dongeon-ök lesznek véletlenszerűek, természetesen ezek is megfelelő, előre megadott paraméterek alapján. Ha épp a nagyvilágban írtjuk a gonoszokat a véletlenszerűen megjelenő játékosok nem tudnak minket akadályozni, maximum be tudnak segíteni, ha épp nehéz a helyzet. Ez nagyon hasznos tud lenni, ugyanis ezek nem mindig a legegyszerűbben megoldható feladatok.
Szinte teljes a szabadság a küldetéseket illetően és abban is, merre induljunk el az elején. Emellett a játék grafikája csodálatos és brutális lett a sound design is. A grafikai részét illetően maximum a már előbb említett átvezetőknél találhatunk némi kivetnivalót, ugyanis itt a ráközelítéses rendszer miatt azért látható egy-két kidolgozatlan arc.
A fő küldetésvonalon ha valaki nagyon gyors, körülbelül 15-20 óra alatt végig lehet szaladni, de ez simán lehet a triplája is, ha nem a gyorsaságra, hanem a minőségi időtöltésre helyezzük a hangsúlyt, amit nagyon is javasolhatunk, hiszen a speedrun maximum dicsekvésnek lehet jó. Az igazi játékélményt maga a fő csapásirány és a melléküldetések adják együttesen.
Az alapjátékban 5 kaszt közül választhatunk, ami az edzett Diablo játékosoknak nem újdonság. Barbár, druida, nekromanta, zsivány és persze varázsló. Még mindig nem lett tökéletes a kasztok közötti mérleg, de ezen még dolgozik a Blizzard. Ez persze nem vonatkozik arra az esetre, amikor játékosok egymás ellen mérik össze erejüket.
Az irányítás egyértelműen konzolokra lett már optimalizálva, egyszerű a tárgyak kezelése és az inventoryban sem kell már sakkoznunk, mi hogyan férhet el a zsákunkban, ugyanis minden egységesen egy kockányi helyet foglal el. A harc látványos, pörgős, aktív, nincs túlbonyolítva de azért bőven kell hozzá ügyesség.
Mindent összefoglalva egy remekül sikerült új epizódja egy legendás sorozatnak, feltétlenül érdemes kipróbálni.