Eddig naivan azt gondoltuk, hogy valóságshow-k csak televízióműsorként jelenhetnek meg.
Ezt hamar megcáfolták a streaming szolgáltatók, hiszen ők is viszonylag hamar átemelték a műfajt a saját platformjaikra. Bár sokan tagadják, hogy néznek ilyesmit, mert ciki, vagy épp butít, de ettől függetlenül a nézőszámok az eget verdesik a valóságshow-k világában.
Magyarország új valóságshowja TikTokon lesz nézhető
Nem mindennapi realityt álmodott meg Kozma Rita stylist, aki egy olyan valóságshowt készített, amelyben a magyar modellek titkos életét követhetjük nyomon. Az első adás augusztus 16-án lesz látható a TikTokon.
A testpozitivitás hazai királynője, Kozma Rita – aki a legnagyobb hazai magazinok stylistjaként dolgozott évekig és két könyvet is írt a testpozitivitás témájában - álmodta meg az új realityt, ami nem csak abban egyedülálló, hogy a magyar modellek titkos világát mutatja be a nézőknek, de abban is, hogy nagyon fontos üzenetet hordoz. Testpozitív modellek olykor csillogó, olykor pedig göröngyös útját követhetjük nyomon augusztus 16-tól a Create Yourself Girls TikTok csatornán.
„Itt az ideje, hogy normalizáljuk, hogy nem csak egyféle szépség létezik és ne hasonlítgassuk magunkat mindig másokhoz, mert ez nagyon káros lehet. Ezért kezdtem el a testpozitivitással is foglalkozni és a hamarosan induló reality alapötlete is erről a tőről fakad”
- kezdte Kozma Rita stylist.
Az új realityben nem mindennapi modellek mindennapjait követhetjük nyomon, a fotózások fényűző pillanataitól a legmélyebb depresszión át a praktikus tanácsokig.
„Nem csak a TikTokon újdonság ez a reality, de a tévében sincs ilyen típusú valóságshow. A magyar modellek világába kalauzolja el a nézőket, kulisszatitkokat és egyéb sosem látott érdekességet tudhatunk meg erről a világról. Ami nagyon fontos, hogy ebben a realityben testpozitív modellek szerepelnek. Eszter például mellrák-túlélő és az egyik mellét amputálták. Ő is jelentkezett a programomba és nagyon sokat segít a többieknek a hihetetlenül pozitív kisugárzásával és hozzáállásával.
Ő felvállalja fotózásokon is, és meg is jelent már divatmagazinokban, hogy amputálták a mellét és nem veszi fel a melltartó-protektort, mert szeretné megmutatni, hogy így is lehet valaki szép és érezhetjük jól magunkat a bőrünkben. Anna - bár többen javasolták neki korábban - sosem mert komolyabban elgondolkodni a modellkedésen, mert úgy vélte, testalkata miatt esélye sincs érvényesülni ezen a területen. Ráadásul sokáig küzdött generalizált szorongás zavarral, amit több évnyi önismereti munkával sikerült legyőznie.
A gyógyulása során erősödött meg benne, amiben addig is hitt: jóval többek vagyunk egy testnél. A mély gondolkodású lány szeretné felhívni a figyelmet a sorozattal arra, hogy a testünkön kívül a lelkünket is ápoljuk! Bianka folyamatosan kitaszítottnak érezte maját, amiért nagyon magas és fiús a testalkata. Nem talál magának ruhát és azt érzi, hogy ő ebbe a világba nehezen tud beilleszkedni”
- fejtette ki Kozma Rita stylist, a plus-size.hu tulajdonosa.
A plus size után jött a testpozitivitás
Kozma Rita évekkel ezelőtt kezdett el a plus size nők világával, majd a testpozitivitással foglalkozni. A stylist többek között Tóth Vera énekesnőt is öltöztette, Balázs Andrea színésznővel és Sirokai Diána plus size modellel is volt már közös testpozitív kampánya, akikkel több alkalommal is beszéltek a teltebb idomú nők nehéz helyzetéről.
„Egy divatanyaghoz öltöztettem Tóth Verát és nagyon tetszettek neki azok a szettek, amiket vittem. Akkoriban egy magazin stylistjaként dolgoztam és elkezdtem azon gondolkodni, hogy mi lenne, ha foglalkoznék ezzel a területtel is, hogy ne csak modell-alkatú lányokat öltöztessek. 2015-től aztán főállásban foglalkoztam plus size típusú nőkkel, majd ez szép lassan eltolódott a testpozitivitás felé, mert egyre inkább az foglalkoztatott, hogy ne csak a teltebb hölgyekkel foglalkozzak, hanem olyan különböző alkatú nőkkel, akiket egy kicsit kirekeszt a divatvilág.”
Kozma Rita azt is hozzátette, az ügyfeleitől, követőitől kapta valójában az erre való nyitottságot, hisz ők mondták, hogy nem tetszik nekik, amikor szóvá teszik, hogy szélesebb a csípőjük, kisebb vagy nagyobb a mellük a kelleténél, de kirekesztettnek érezte magát az a hölgy is, aki kerekesszékes vagy vitiligóval, azaz pigmenthiányos foltokkal a bőrén él.
„Annyira megszerettem ezt a témát, hogy aztán erre építettem fel az életemet és elkezdtem ezeknek a lányoknak, nőknek különböző programokat kitalálni. Szépségversenyt, stílustanácsadós, önbizalomnövelős programokat szerveztem, ahol pszichológus kollégák is segítettek”
- tette hozzá Rita.
Kozma Rita, aki textiltervező, stylist és magazin főszerkesztő is egyben, ezután megalapította a Create Yourself edukációs programot, ami videós tartalmakkal építi a nők önbizalmát, segítenek megtalálni a saját stílusukat, vagy ha modellkedni szeretnének, hogyan érvényesítsék önmagukat és hogyan legyenek sikeresebbek.
„A lányok hatalmas sikereket értek el, az elmúlt hat hónapban hét magazinban jelentek meg, mint modellek. Ők mindannyian testpozitív modellek, különböző korosztályúak és van köztük például egy olyan modellem, aki mellrák-túlélő, akinek amputálták a mellét és úgy indult el ezen az úton. Ő nemrég az egyik legnézettebb tévéműsorban is megmutatta fürdőruhában, hogy így is lehetünk csinosak és vonzóak.”
Kozma Ritát rengeteg kérdéssel halmozták el a követői, ahol mind arról érdeklődtek, hogy vághatnának bele ők is a modellkedésbe és lehetnének sikeresek ezen a területen, ezért a stylist úgy döntött, egy valóságshow-ban mutatja be ezt a világot.
„Arra gondoltam, hogy egy videó-sorozatban mutatnám be, hogyan élnek ezek a nők, hogyan sikeresek és hogyan törnek össze mondjuk, mert valaki beszól nekik egy-egy megjelenés kapcsán vagy minősítik őket, amiért nem 90-60-90-es a méretük, vagy idősebb korosztályhoz tartoznak. Be szerettem volna mutatni a mélypontokat és a csúcsokat is. Bevezetjük a nézőket a fotózásokra, megmutatjuk, hogyan készülnek fel rá, miközben a szereplők sokat mesélnek arról, mit éreznek, miért választották ezt az utat. Egy kicsit amolyan paparazzi-üzemmód ez.”
Az új realityvel a készítők célja nem csak az, hogy megmutassák, hogyan élnek a modellek, de a fő üzenet, amit szeretnének elérni, hogy még több magabiztos nő legyen Magyarországon.
„Nagyon önbizalom-hiányosak a magyar nők, és nem kapnak ehhez napi szinten olyan muníciót, amitől éreznék és elfogadnák, hogy ők is lehetnek szépek, akkor is hogy ha más a csípőszélességük, a magasságuk, a szemük formája, mint ami éppen most a trend. Nekem az is a mottóm, hogy nem csak egyféle szépség létezik.”