Az AI által kínált előnyök szerteágazóak és átfogják a médiaipart, az információs terjesztést és a kreatív folyamatot, az AI automatizált tartalomgenerálást tesz lehetővé, így szövegeket, cikkeket és híreket gyárthat gyorsan és hatékonyan. Például a pénzügyi riportok és sportesemények közvetítése során az AI pontos és gyors információkat szolgáltathat. Az internetes technológia fejlődésével a MI annyira fejletté vált, amely pár évvel ezelőtt még elképzelhetetlen lett volna.
Az AI nemcsak szöveges tartalmak előállításában segít, hanem képeket, videókat és animációkat is generálhat. Ez a filmiparban, a reklámokban és az oktatásban is alkalmazható, hogy vonzóbb és látványosabb tartalmakat hozzon létre.
Mostantól a tartalomkészítőknek lehetőségük van arra, hogy jelezzék, ha egy videót teljesen mesterséges intelligencia generált, vagy ha az AI csak segített a fejlesztésében.
Korábban a kínai médiaóriás már elérhetővé tett számos szűrőt, melyek mesterséges intelligencia alapúak, valamint hozzáadott egy képgenerátort is az alkalmazáshoz, amivel egyedi háttérképeket hozhatunk létre a videóinkhoz.
Ezeknek a szűrőknek már a nevében is szerepel az "AI" kifejezés, így könnyen megkülönböztethetők az alapvető szűrőktől. Az új címke azonban teljesen független lesz az ilyen nevektől, így bármilyen tartalomhoz hozzá lehet rendelni, akár a TikTokon belül készült, akár kívülről származik.
Ezen új AI címke nem lesz opcionális, és már most rögzítették a felhasználási feltételekben, hogy minden olyan tartalmat el kell látni vele, amely AI által generált valósághű képeket, hangokat vagy videókat tartalmaz.
Mivel a címkézést a felhasználók végzik, és természetesen hibázhatnak, a TikTok már elkezdte fejleszteni saját algoritmusát, amely automatikusan azonosítja azokat a videókat, amelyek valamilyen AI által generált elemeket tartalmaznak.