Az elmúlt 2-3 évben drasztikusan csökkent hazánkban is a televíziószolgáltatások előfizetéseinek száma, hiszen ma már nem kell ahhoz folyamatosan klasszikus értelemben vett televíziós adásokat nézni, hogy láthassuk kedvenc sorozatainkat, filmjeinket.
"A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) évente végzett reprezentatív felmérése szerint legutóbb már a háztartások közel fele – 44 százaléka – nézett filmeket vagy sorozatokat ezeken a csatornákon, ami már a tavaly év végén nyilvánosságra hozott hasonló kimutatás 40%-ához képest is érzékelhető növekedést jelent. A hazai SVOD-piacot továbbra is a Netflix uralja, de erősen nyitott a Disney+, illetve kérdés, hogy a Netflix térnyerése az előfizetői konstrukciók nyári átalakítása (családi fiókok felhasználásának szigorítása) a hazai piacra milyen hatást gyakorol majd hosszútávon"
- olvasható a HWSW oldalán.
A felmérésből továbbá kiderül, hogy a magyarországi háztartások 30%-a fizetett elő Netflix-re, 21%-a HBO Max-ra és 14% Disney+-ra. Természetesen itt ezek között lehet átfedés, hiszen a legtöbben nem csak egy streamingszolgáltatónál fizetik az előfizetést.
Az ilyen lekérhető tartalmakat kínáló szolgáltatások leginkább a fiatalabb, 39 év alatti korosztálynál a legnépszerűbb. A tévézés, mint műfaj szinte teljesen kiszorult az 55 év feletti korcsoportra. Ők már sokkal kevésbé hajlandóak belemenni az ilyesfajta új dolgok megtanulására, illetve a nyelvi akadályok is sokszor gátat szabnak, hiszen a tartalmak nagy része angol nyelven érhető el.
"Az NMHH szerint az a megállapítás ugyan általánosságban nem igaz, hogy amennyivel többet néz valaki lekérhető filmeket, annyival kevesebbet tévézik, de kétségtelen jelei vannak a tévéhasználat lassú visszaszorulásának."
- olvasható az NMHH közleményében
Televíziók: Tarr.hu