A Spotify kiterjesztette a Google Clouddal való együttműködését, így nagy nyelvi modellek alapján, a Google AI-rendszerével figyelik a felhasználók hallgatási szokásait a podcastok és a hangoskönyvek kapcsán. Ezek alapján pedig testreszabott ajánlásokat biztosítanak a jövőben.
A Google Cloud számos LLM-et alkalmaz, ezeket szöveg, kód, kép, hang és videó segítségével tréningezik.
Az AI integrálásában az online-streamingszolgáltató is elsők között volt, már régóta használja a zenei ajánló algoritmusokhoz. Most a nem zenei tartalmaknál is bevetnék ezt a megoldást. Nem titkolt módon a podcastok és hangoskönyvek piacától bevételnövekedést várnak.
Az AI segítségével biztonságosabb környezetet is teremtenének egyébként, az ugyanis segíthet a káros tartalmak azonosításában.
Ezzel párhuzamosan a hirdetői piactér újabb öt országban indult el a podcastokhoz. Így az Audience Network már 9 országban működik a monetizálási célok kiaknázáshoz.
További tech cikkjeinkért kattints ide!
A további tippeket pedig itt gyűjtöttük össze