Most Pierre-Loup Griffais, a Valve munkatársa a The Verge-nek és a CNBC-nek elmondta, hogy akár 2025 vége vagy még tovább is eltarthat, mire a teljesítmény ugrásszerű növekedése, nem jár majd az akkumulátor élettartam visszaesésével, ez jelenleg egy áthidalhatatlan problémának tűnik a mobiltelefonok piacán is.
Fontos számunkra, hogy a Deck fix teljesítménycélt kínáljon a fejlesztőknek, és hogy a vásárlóknak szóló üzenet egyszerű legyen, ahol minden Deck ugyanazokat a játékokat tudja játszani. Ezért a teljesítményszint megváltoztatását nem vesszük félvállról, és csak akkor szeretnénk ezt megtenni, ha elég jelentős növekedés érhető el. Azt sem szeretnénk, ha a nagyobb teljesítmény az energiahatékonyság és az akkumulátor élettartamának jelentős rovására menne. Nem számítok arra, hogy a következő néhány évben lehetséges lesz egy ilyen ugrás, de továbbra is szorosan figyelemmel kísérjük az architektúrák és a gyártási folyamatok innovációit, hogy lássuk, merre haladnak a dolgok.
Korábban a CNBC-nek beszélt ugyanerről a témáról, és azt mondta, hogy azt a teljesítménycélt, amelyet kitűztek, stabil célként tekintik néhány évre, így egy darabig el kell engedünk a nagyobb teljesítményű Steam Deck 2-t
2022 végén azt nyilatkozat, hogy a képernyő és az akkumulátor a legfájdalmasabb pontok, amelyeket Griffais és tervezőtársa, Lawrence Yang is meg akar oldani a Steam Deck folytatásában.
Egy új képernyő pedig még akkor is nagyobb érzékelhető teljesítményt szabadíthat fel, ha nincs új chip a framerate javítására.
Mivel leginkább a teljesítmény és az üzemidő problémáját emlegették, így csak magunk között szólva, az sincs kizárva, hogy egy jobb kijelzővel, nagyobb aksival vagy egy kicsit megváltozott dizájnnal piacra dobnak egy frissített Steam Deck-et a következő években.