Mint azt jól tudjuk, ahogy kihozunk egy autót a szalonból, egyből jóval kevesebbet ér. Persze nagyon nagy varázsa van kigurulni egy szalonból egy olyan autóban ülve, amelyben még senki más nem ült, de ennek rendesen megkérik az árát. Nyilván a garancia és egyéb szolgáltatások sem elhanyagolhatók itt, de azért lássuk be, az átlag magyar ember az átlag magyar pénztárcájával nem így gondolkodik.
"Mindenki a maga egyéni szempontjai alapján választ használt autót, de egy autó beszerzése minden esetben komoly döntés, és kiderült, hogy a vásárlók a különböző országokban más-más stratégiával választják ki a számukra megfelelő járművet. Az autótörténeti jelentésekkel foglalkozó carVertical Magyarországon és további hét országban végzett kutatást, hogy megismerje a járművásárlási döntéseket befolyásoló tényezőket."
- fogalmazza meg a carVertical szakértője
A carVertical által végzett kutatás szerint a hazai autóvásárlók 46,3%-a online piactereken, illetve a közösségi médiában fellelhető apróhirdetések között böngészve, vagy ehhez hasonló oldalakon keresi legújabb használt személygépkocsiját, és többnyire nem önvezető Teslát vásárol.Ehhez képest csak körülbelül majdnem 20% vásárol márkakereskedésben, illetve kb. 16% vesz használtautó-kereskedőtől. Ez értelemszerűen az árak közti különbségnek tehető be.
Egy márkakereskedés sokkal nagyobb átláthatóságot biztosít, mint egy magánszemély. Itt alaposan ellenőrzik a raktáron lévő autókat, gyakran kínálnak garanciák, illetve más egyéb biztosítékot.
„A kutatásból az is kiderült, hogy Magyarországon az autóvásárlók 13,9%-a a barátaitól vagy a rokonaitól vásárol autót. Ez a vásárlói csoport jellemzően olyan módszereket keres, amelyekkel csökkentheti a rossz üzlet kockázatát, ezért vásárol az általa megbízhatónak tartott barátoktól vagy rokonoktól”
– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs vezetője.
Itt van pár tipp, miket lehet megtenni a vásárlás előtt biztonságunk érdekében:
„Meglepett minket az a tény, hogy Magyarországon a megkérdezettek háromnegyede (76%) tudja, hogy mi az alvázszám (VIN). Ez is azt mutatja, hogy az autóvásárlók nagy része körültekintő, de az alvázszám fontosságát is jelzi – ez alapján ugyanis minden elérhető információ kideríthető egy adott járműről”
– magyarázza Buzelis, a carVertical munkatársa.
Ez is értelemszerű valahol, hiszen minél nagyobb összeget kell kiadnunk a kezünkből, annál jobban meggondoljuk azt. De miért ne lehetnénk az olcsóbb autókkal is ilyen szinten körültekintők? Persze így is futhatunk lukra, így is járhatunk rosszul, de ha ezt a pár apróságot betartjuk és megpróbáljuk körbejárni a kinézett járművet, akkor talán kisebb eséllyel járunk pórul.