A munkavállaló szempontjából egyértelműbb a pozitív viszony, hiszen ki ne szeretne úgy dolgozni, hogy ne kelljen minden nap bemenni az irodába és kötelezően ott kelljen tölteni 8 órát még akkor is, ha esetleg nincs is annyi munka. A pandémia előtt azért elenyésző volt munkáltatói szempontból az ehhez való pozitív hozzáállás, de amikor az egész világ home office-ba kényszerült, ahhoz képest már a hibrid konstrukció nem is tűnt olyan elrugaszkodottnak.
Mivel manapság a legtöbb cég valamilyen szinten bevezette az otthon végezhető munka lehetőségét, ezért a jelenlegi munkavállalóknál gyakorlatilag alapelvárás, hogy ne kelljen mindig bent lenni, ezzel szemben olyan gigavállalatok, mint a Tesla, tavaly év végén tették kötelezővé a heti 40 óra irodai szolgálatot. Nem is volt egy népszerű döntés, sokan emiatt mondtak fel a cégnél.
A csapat működéséhez a vállalatirányítók és elemzők szerint még mindig elengedhetetlen a személyes jelenlét. Ha a teljesítményt rendben is találják, a lojalitás, a márkához való hozzáállás, a közös értékek megbecsülése, az üzenet átadása sokkal jobban tud működni személyes környezetben. Az ember, ha csak és kizárólag otthonról dolgozik, nagyon hamar képes elidegenedni a közösségtől. Ez persze nem minden munkahelyen probléma, illetve nagyon nagyban függ attól is, hogy az adott személy milyen pozíciót tölt be a vállalatnál. Amennyiben a munkavállaló ’csak’ bedolgozik, elvégzi a feladatál és leadja a kész terméket határidőre, úgy nem annyira elvárás a személyes kontakt, viszont egy csoportvezetőt nehéz lenne úgy elképzelni, hogy a beosztottjai nem is ismerik.