A Google nagy trösztellenes pere során sok érdekesség kiderült már, pénteken egy top vezető arról beszélt a bíróságon, hogy a Google 2021-ben 26,3 milliárd dollárt fizetett ki azért, hogy az alapértelmezett keresőmotor legyen webböngészőkben és mobilokon.
A cégóriás tehát szórja a pénzt, hogy a csúcson maradjon, ez az összeg például 2014 óta megtriplázódott a keresésért és reklámokért felelős Prabhakar Raghavan szerint.
2021-ben a keresési reklámokból 146,4 milliárd dolláros árbevétele volt a vállalatnak, a legnagyobb kiadást a fentebb említett kifizetések jelentették.
A cég szerint az árbevétel megosztásával kapcsolatos megállapodások törvényesek, a befektetéseket azért eszközölték, hogy versenyképesek maradjanak. Hangsúlyozták, hogy aki elégedetlen, az könnyedén másik keresőre válthat.
A számok nyilvánosságra hozására a bíró kötelezte egyébként a Google-t, a cég eddig elzárkózott ettől, mert így ártana a jövőbeli szerződéssel kapcsolatos tárgyalási esélyeinek.
A Google persze sok más fronton is önti a pénzt a „jövőbe”, most például 2 milliárd dolláros befektetést jelentett be az Anthropic AI-cégbe, amely az OpenAI egyik riválisa. 500 millió dollárt már befektettek, most további 1,5 milliárdot ígértek - írja IT café.
Az Anthropic másik nagy befektetője az Amazon, amely 4 milliárd dollárt tesz a vállalatba.