A Google sokkal okosabb, mint gondolnánk. A cégek folyamatosan azt figyelik, mire keresünk rá, mi érdekel minket. Bizonyos trükkök bevetésével nagymértékben növelni lehet a kereséseink hatékonyságát.
A Google-ben fájltípusokra, időintervallumokra, vagy akár konkrét kifejezésekre is beállíthatunk szűrőt, de akár ki is zárhatunk olyan szavakat, amiket semmiképp sem szeretnénk a kereséseink között látni.
"a felhasználói szokások tanulmányozásával a cégek is közelebb kerülhetnek ahhoz, hogy miként tudnak a lehető legtöbb emberhez eljutni."
- mondta Gál Kristóf vállalkozásfejlesztő
A keresőoldalak a mindennapjaink részévé váltak az idők során. Ezek elvileg az életünket hivatottak megkönnyíteni, bár ha egyből nem találunk meg valamit érezhetjük ennek ellenkezőjét. Mint minden mást, ezt is meg kell tudni tanulni használni és a tudásunkat nem alapozhatjuk arra, amit 5-10 éve tanultunk a keresőkről, hiszen azóta óriási fejlődésen mentek keresztül. Valószínűleg mindnyájunkkal előfordult már, hogy szerettünk volna megtalálni egy éttermet, egy terméket, vagy épp egy szolgáltatást, de valamiért nem akart sikerülni. Gyakorta megesik, hogy túlságosan sok találat közül kell választanunk, ezért úgy a 10. átnézett oldal után feladjuk. A második találati oldalra pedig nagyon kevesen hajlandók rákattintani.
Hogyan használjuk jól a Google keresőjét?
Mi sem egyszerűbb. Ahhoz, hogy az előbb említett szituációtól megkíméljük magunkat, ajánlatos eleve részletesen keresni, nem csak egy-egy random szóra véletlenszerűen.
Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója egy egyszerű példával élve rámutatott:
"ha a „cipő” szót ütjük be a keresőbe, akkor rengeteg találatot kapunk, de ha mellétesszük a márkát, a típust és a méretet is, úgy nagyobb valószínűséggel szaladunk bele a kívánt termékbe."
A szakember azt javasolja a felhasználók számára, hogy használják ki a Google lehető legtöbb funkcióját, hiszen órási hozzáadott értékük lehet a végeredményben.
„Ha idézőjelbe teszünk egy több szóból álló kifejezést, akkor a keresőmotor csak azokat a találatokat fogja megjeleníteni, amelyek pontosan ilyen formában tartalmazzák azokat. Ezzel ellentétesen, ha kötőjelet teszünk egy keresőszó elé, akkor azt kizárjuk a keresésből és ilyen formában szűkíteni tudjuk a találati listát. Lehetőségünk van továbbá arra is, hogy egy általunk bepötyögött szót csak a címekben keressünk”
– sorolta.
Továbbá elmondta, hogy a Google-ben be lehet állítani azt is, hogy milyen nyelvű cikkekre szeretnénk rákeresni, milyen időintervallumban mehetett ki ez a cikk és melyik honlapon. Ezek olyan jól le tudják szűrni a keresésünket, hogy szinte biztosan a megfelelő oldalon landolunk. Emellett érdemes megemlíteni a Google képkeresőjét is, hiszen ez is egyre eredményesebben működik. Ha például szeretnénk két terméket összehasonlítani, mindenképp érdemes kipróbálni, mert sokkal gyorsabban eljutunk mindkét helyre, mintha magunktól pötyögnénk be egyesével az adatokat.
A vállalkozók csak ránk várnak
Az internetes keresési szokásainkból rengeteget tanulhatnak a cégek. Ez egyébként a mai napig több ellenérzést is kivált az emberekből mondván, hogy őket megfigyelik, ugyanakkor gondoljunk csak bele, mennyi bosszúságot tud okozni, ha teljesen irreleváns tartalmak jönnek velünk szembe másodpercenként. Így, ha jobban belegondolunk azért elég hasznos tud lenni, hogy a kereső és a cégek fel tudják mérni mi az, ami számunkra fontos lehet.
„A vállalkozóknak kifizetődő lehet megfigyelniük, hogy egy adott szóra a Google milyen ajánlatokat dob fel a felhasználónak a leggyakoribb kereséseknél. Ebből is lehet jó ötleteket találni arra vonatkozóan, hogy a webshop, blog vagy más típusú honlap keresőoptimalizálását milyen irányba lenne a legjobb fejleszteni, hogy lehetne még több vásárlót az oldalra terelni”
– javasolta továbbá Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója
Tehát ha esetleg átvándorolnánk a másik oldalra és azt szeretnénk, hogy a mi honlapunkat, a mi termékünket, vagy a mi szolgáltatásunkat dobja fel bizonyos kereséseknél a Google, akkor feltétlenül érdemes minden részletet átgondolni és szakértőhöz fordulni, aki ért a Google hirdetések precíz beállításaihoz.
Szokták manapság mondani, hogy ha esetleg valamit nem találunk, vagy nem jut eszünkbe egyből, hogy "a Google a barátod". Érdemes tehát úgy használni ezt a felületet, hogy ez a barátság örökre megmaradjon, főleg a mi részünkről.